Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Powered By:

Computerke monteren onder 800€

edited December 2014 in PC Talk
Een vriendin van mij are computer kan et ni aan, em is mentaal te zwak, wenen wenen wenen.

Ze wilt aar een nieuwe computer kopen en ik stelde voor om er 1 in elkaar te laten steken aangezien dit meestal goedkoper uitkomt. Maximum wilt ze hieraan 800 euro geven (dit inclusief het in elkaar zetten en de levering aangezien zij noch ik da kan).
Em moet zeker Dragon Age: Inquisition en de Assassin's Creed franchise kunnen draaien. Dus hoop ik dat de experts onder ons een computerke in elkaar kunnen steken die dat kan. Je helpt ni enkel haar, ma mij ook dan :p

Ne dikke merci op voorhand mannen!! En vrouwen!
«1

Comments

• https://www.logicalincrements.com/
    Land op belgium zetten, en kijken welke prijs range da je wil hebben. Ook, t kan soms zijn da je nog goeie stukken hebt liggen, bv da je geen case nodig hebt, u vlede voeding nog goed is of misschien geen nieuwe harde shijf nodig hebt. Indien dat zo is kan je misschien een categorie hoger gaan en binnen budget blijven. Ook die aftermarket cooler moet je in principe niet nemen bij intel processoren (geen gedacht van de AMDs).

Voor in elkaar steken, pakt da mee na de lan en we steken da daar wel in elkaar voor u. Da duur nie lang.
    en nie vergeten kijken of ge nog een OS liggen hebt of nie
    I've got 99 Legendaries, but a Bitch ain't one.
    http://specs.tweak.to/8540
    image
  • Het probleem is dat die pc van een vriendin is, ik kan wel eens vragen naar haar specs, als ze die überhaupt weet, maar ik weet wel dat de pc die ze nu heeft fabriekgemaakt is aangezien ze die gewoon gekocht heeft in de 1 of andere electrozaak.
    Als ik haar kan meesleuren naar de Lan kan het nog voordelen geven en kunnen jullie daar eens kijken wat nog bruikbaar is en dergelijke.

Mocht het zijn dat ik haar specs te weten kom en foto's kan posten, zal ik da zeker doen.
  • edited December 2014 Posts: 2,237
    ne nieuwe gamepc voor 800€ gaat nie... tenzij ge kast/voeding/sataHD/windows licentie kunt recupereren.
    dan hebt ge voor 800€ al nen i5 me deftig moederbordje,250g ssd,770gtx en 8/16g ram.. zonder extra transport/assemblage kost..
    ma zoals dragon zei, is da rap samengestoken door een ervaren ULF'er ;-)..
    image
  • RhaRha
    edited December 2014 Posts: 204
    et grootste probleem is die assasins creed franchise draaiende krijge :s

Een SSD hoeft nie, me 8G ram koemde ook ng toe (kunde later ng upgrade)
    Als de case nie zo nauw steekt kank u mss ng wel an n tweedehands helpe ;) (send me PM if interested)
    en de HDD kunde wss ook ng wel plukke uit de vorige pc
    Als BSR drinkt .... drinkt IEDEREEN!
    Behalve Rha, want Rha is een mietje.
  • Welp, ze is nu aan het werk voor zover ik weet, zodra ik meer info heb, zal ik specs proberen te geven. Dan is het juist hopen dat ik ze kan meesleuren met eventueel al onderdelen als die snel genoeg geleverd geweest zijn n.n Ik hoop het meeste dat ze geen kast zoals de mijne heeft, want daar hangt alles lekker in vast en kan je amper iets loskrijgen (HP ftw?)
    ge gaat toch geen nieuw systeem kopen en der dan geen ssd insteken :p... das lijk ne bugatti kopen me ne aixam moteur....
    image
  • RhaRha
    @Yoda: SSD is ng redelijk duur vo wa et ma is, ge kunt et er later altij ng bijsteke aj weer wa meer capitaal et en dr nood in ziet
    Rha said: @Yoda: SSD is ng redelijk duur vo wa et ma is, ge kunt et er later altij ng bijsteke aj weer wa meer capitaal et en dr nood in ziet
    image

image
    SSD is inderdaad nog prijzig ma nie voor wa het maar is. Ik raad zeker aan voor een SSD in je systeem te steken . Koop desdnoods een kleintje voor enkel uw OS op te zetten
  • edited December 2014 Posts: 601
    Kijk gewoon op die link dat ik gegeven heb. Voor 800 euro zit je aan ne GTX 770, ne redelijke processor, 8 gig ram, 1TB hd en 120 gig SSD. Als je uwe case of voeding kan laten vallen (ik heb ier nog wel een 600 wat voeding, zou meer dan genoeg moeten zijn).
    Roele eeft misschien nog wel een deftige case over dat ie voor een prijsje wil weg doen. Voor 800 euro kan je wel al iets deftigs hebben hoor.
    T enigste dat ik niet weet is de CPU, volgens die guide is ne amd aan te raden voor die prijs klasse, en ik eb zelf geen ervaring met amds.

En nu ja, assassins creed is niet echt gekend voor zijn goed geoptimaliseerd zijn op PC. Maar volgens de minimum specs zou die 800 euro pc het moeten kunnen draaien op minimum.

De meeste webshops leveren wel binnen 2 dagen, dus dat zou niet onmiddelijk een probleem mogen zijn.

EDIT: Efkes samen gesteld, https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[634347]=1&product[452330]=1&product[683486]=1&product[658851]=1&product[644801]=1&product[626998]=1
    Je hebt nog ongeveer 80 euro over voor mogelijks een case indien nodig. of je kan iets opgraden indien gewenst. Bv voor een lichte i5 gaan in de plaats. Moet maar eens rondvragen als er hier niemand nog een cheap case heeft gewonnen (roele) in vorige lans.
  • Ewel, ik geloof dat vooral haar processor en grafische kaart een update zouden moeten krijgen, toch van wat ik al gehoord heb van haar over de pc die ze nu heeft. Maja, as I said, zodra ze eindelijk antwoord laat ik ietske weten.
  • RhaRha
    @dragonrebel: ik zit me nen GTX770 die bike overclocked is, i7 en 16gig ram
    ik speel op normal en haal 60fps, dus het is doenbaar, het enkel nog wachten op een deftige fix die de fps drops en stutering moet wegwerken (heb je ook op low)
  • uwe i7 is waarschijnlijk wel een stuk beter dan de processor die ik hiervoor voor stel. Of t kan een oudere i7 versie zijn van u, wete toevallig welkeen?

@TrainingWolf weet je toevallig hoe oud haar pc nu ongeveer is? Als je chance hebt zit er al 8 gig ram in. Al bij al kun je wel een deftig genoeg pctje samen steken. Transport is bijna altijd gratis en op de lan steken we dat voor een rodenbach wel in elkaar.
  • ak me ni vergis is em nog geen jaar oud, mo ik dacht dat het zo 1 was die je bij de Lidl om de zowel tijd kunt kopen. Ben daar ni zeker van though.
  • bwah, ge weet nooit dat er iets nuttig in zit. Aj weet wat er in zit, laten weten.
  • RhaRha
    @dragonrebel: ja, de 'k' versie van vorig jaar. dus ng redelijk deftig ;)
    @TrainigWolf: een jaar oud en al vernieuwen? iet kapot? word die pc doorverkocht?
  • Een jaar oud en al outdated voor de bovenstaande games te kunnen afspelen. Wat ze gaat doen met die pc, geen idee. Maar ze zegt dat AC en Dragon Age amper werken.
  • nja, ge gaat eens de specs moeten zeggen om te zien als et veel beter kan. En mogelijks zoveel mogelijk shit te kunnen saven.
    waarschijnlijk enkel de graka updaten en da spel zal wel snorren
    image
  • edited December 2014 Posts: 141
    Kheb eindelijk een link gekregen van haar oude computer, maar for some reason wilt ze toch persé een nieuwe kopen. Dus ik ga die oude misschien overkopen dan als ik hem aan een deftig prijsje kan upgraden.

Oude pc: https://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-m3920-intel-core-i5-2300-6-gb-1-tb-ati-hd-6570-1gb-ddr3/9000000011187799/

Nieuwe pc: https://www.alternate.be/ALTERNATE/Venus-P438-Desktop-PC/html/product/1165867

Ik denk dat ze met die nieuwe pc een beetje overkill doet. Maar ja, ik hoop dat haar oude pc nog kan geupgrade worden.

EDIT: De link van de oude pc had te weinig info, in deze link staat meer info.
  • Da nieuw kruipt lik wel iets boven et budget en ik et gedacht. Da nieuw is ongeveer exact van specs wat ik nu heb. Als ze hem niet voor de lan koopt mag ze gerust eens testen.

K denk wel da ze nog veel van die prijs af kan doen als ze het zelf samen steekt hoor. Maar eigen keuze I guess.
  • Ewel, als ik zou weten wat er in haar oude vernieuwd moet worden, kan ik haar misschien toch overtuigen voor te vernieuwen ipv een nieuwe bak te kopen.
    Zal haar in ieder geval al zeggen dat ze is kan testen mocht ze meekomen.
    tjah, 800€ of 1500€ is wel beestig verschil hé!!!
    image
  • edited December 2014 Posts: 141
    Als ze hem in elkaar laat steken zonder die SSD kwam ze op 1075€ zegt ze. Dus da kleine beetje boven budget wilt ze erbij pakken en ze lijkt relatief zeker van haar keuze nu. (Snap niet compleet waarom aangezien ze hem voor goedkoper kan upgraden maar ja, haar keuze)
  • Ma bon, als de upgradeprijs zou meevallen zou ik em misschien overkopen. Ma ikzelf weet ook ni exact wat bij wat hoort.
    Als het kan zouk graag weten hoeveel de playable upgrade zou kosten ongeveer en hoeveel de stream upgrade zou kosten (aangezien ik mometeel op mijn laptop stream)
  • RhaRha
    ik zou ook gewoon upgrade, haar graka is wat minder nu, dat lijkt me het grootste punt
  • Toevallig een idee naar welke het best geupgrade zou worden dan?
  • edited December 2014 Posts: 601
    Als ze dan toch voor een budget van 1000+ gaat, zeker met een SSD doen. Persoonlijk vind ik het niet super de moeite om nu al up te graden als je toch niet full out gaat.

Indien je echt wil upgraden hebben we voor 990 euro al ongeveer wat die nieuwe zou kosten. Indien we de kast kunnen houden en de voeding (en anders mag je free voeding van mij hebben 600 wat moet voldoende zijn). Die andere pc heeft wel nog 1TB extra hd, maar dan versteek je gewoon de hdd die je nu al hebt. Niet zeker als je windows licentie verder telt als je van pc veranderd, maar ik zie niet in waarom niet.
    https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[732238]=1&product[707630]=1&product[688123]=1&product[634348]=1&product[683482]=1&product[452185]=1

K denk niet dat ik iets vergeten ben?
  • Ze kan van mij wel een OS krijgen indien nodig, nu is ze aant zien of ze dan kan afkomen, als ze kan, gaat ze de onderdelen bestellen.
  • Misschien het enigste dat je dan best nog eens checkt is als de huidige case plaats genoeg heeft voor een gtx 970. Normaal zal dat wel geen probleem zijn. Ma toch best zeker zijn, k dacht dat het ongeveer 27cm is voor die kaart dat ik in het mandje gestoken heb. En check toch nog eens voor de zekerheid dat ik niets vergeten ben.
  • Ze zegt: "zeg tege hun daze superbedankt zijn, ma ik betaal liever da ietsje meer volgende maand aangezien ik nu geen geld genoeg heb voor die onderdelen te kopen. Zo ben ik ze ook ni tot last, maja, toch merci voor de moeite vo al da opzoekwerk"

Dus ze gaat toch voor diene nieuwe gaan aan da ietsje meer zonder SSD. Zal wel is kijke van die gtx.
  • 40,2 x 18 x 37,9 cm (lxbxh), dus da past denk ik wel, maja, ze hangt de typische vrouw uit, zit ze haar constant te bedenken nu, vooral meda die SSD mist nu
  • als je toch meer dan 1000 euro spendeerd, dan kan je het bijna niet laten om toch een SSD in te steken. Als het enigste probleem is dat je hem anders niet kan samen steken, der zal wel iemand van ulf zijn die dicht genoeg woont en dat kan doen voor u?
  • Ewelja, Geraardsbergen, kheb geen flauw idee wie daar in de buurt woont.
  • Zijn er gene van CU lan in de buurt? Nu, ze moet zelf kiezen hoe ze het wil doen he, maar je kan toch wel een pak sparen door het zelf te doen.
  • en anders op ne volgende lan party eh, alst toch nie zo dringend is...
    "PRRRT" -Negev-
  • geen idee, ik ken geen mensen van CU-Lan zelf. Ik werd uiteindelijk heel dat tegendoenerij beu en heb gewoon gezegd dat het haar pc is en dat ze zelf maar moet kiezen wat ze ermee doet, maar davet achterlijk is om meer uit te geven als het ook voor minder kan.
    trainingwolf leert de vrouwen kennen :p
    image
  • Khebkik anders geen problemen met babbelen met vrouwen, op een paar exen na dan xD Komkik daar goe mee overeen en kankik daarmee deftig discussieren, en nu zo een lastige :p
  • RhaRha
    hehe, dan moeje nog @sweet_sorrow tege kome
    das pas n lastige ;)

graptj eh meid!

ben ook nie van de buurt sorry
  • Trust me, ik ken ze ondertussen :p ze heeft mij gemarteld om in de ULF te komen op CU-Lan sindsdat ik naast jullie zat :p
  • @Rha : Ik heb trainngwolf aan gezet tot de ULF te joinen

@TrainingWolf : Alsof je dat erg vond ..
    ola, en welke marteltechnieken zijn daarvoor gebruikt :-)...
    image
    "Als ge ULF nie joint, duwen we u mee uwen neus onder Yoda zijne kilt"
    "PRRRT" ©Negev
    :-bd
    image
  • Sjans dak gejoint ben dan
    "PRRRT" -Negev-
  • K denk nie da we U veel hebben moeten verplichten, Slay3r
  • Goh ja, @Sweet_Sorrow als gij voor mij u charmes wilt inzetten, hoe kon ik weerstaan? :p
    Hahah, nee graptjen, ik voelde me wel iets of wat verplicht, maar het is een enorm leutige bende en ik had zo'n bende nodig in mijn leven n.n
  • @TrainingWolf Alsof je het zo erg vind ...
Sign In or Register to comment.