Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Powered By:

4k monitor @ 60fps

edited November 2014 in Hardware
yu dudes,

weekje geleden samsung 4k scherm in huis gehaald, en voor wie dit ook van plan is; alvast een heads-up!!!

4k is awesome :D!!! MAAARRR
slechts 30fps wanneer je een hdmi kabel gebruikt, wat enorm laggy overkomt bij alle bewegende beelden, gamen op 30 fps is onmogelijk (tenzij je alleen maar solitiare speelt nattuurlijk :) ).
De oplossing, een displayport kabel. Deze zou tot 60fps moeten gaan op 4k. Echter, wanneer ik enkel de dp kabel gebruik, begint mijn beeld te flikkeren, valt weg, zwart scherm,..... Nu blijkt dit een probleem te zijn met AMD ati 290x, of hd7970, welke ik juist in mijn pc steken heb.
Het probleem is dat er niet genoeg vermogen beschikbaar is op de displayports van deze kaarten om 4k@60fps aan te sturen; zie ook https://www.overclock.net/t/1495796/just-got-a-4k-monitor-using-displayport-says-60hz-is-possible-with-dp-but-i-am-only-getting-30hz-max-on-it.

De oplossing, moest r toch iemand goesting enn om 4k te gaan met een hd 7970, maak een extra verbinding tussen je pc en het scherm met een hdmi-kabel, kost je geen nieuwe kaart.

Comments

• edited November 2014 Posts: 2,227
    image

toch bedankt voor de tip! ^:)^
    image
  • een active display port adapter lijkt ook een goede oplossing :D
  • Een maat van me had ook een HD7970 en een resolutie van 2560x1440 over displayport, ook hij ondervond flikker, zwart scherm, crashes etc. Mogelijk gelijkaardige issue ... ook steeds in het duister getast over de mogelijk oorzaak ... Goeie tip/oplossing dan wel inderdaad om te proberen, al vrees ik dat niet elk type monitor zo'n dual link zal ondersteunen.
  • Persoonlijk ook 2 4K's sinds juli, bij mij wel de ASUS pb287q wegens de betere voet en wa beter contrast. enige probleem die ik soms ondervind is de eerste 30 sec na boot dat het beelt deels wat flikkert en verspringt maar schijnt synchronisatie te zijn tussen gpu en monitor
Sign In or Register to comment.