Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Powered By:

Steam Controller

Hey folks,

Ik heb de steamcontroller gekocht, en hij is vandaag in mijn handen terecht gekomen.
Ik zal hem zeker meenemen naar de volgende lanparties. Dus de mensen die hem eerst fysiek willen inspecteren voor hem te kopen, je kan hem bij mij proberen.

Ik heb hem nog niet grondig getest, en er komen nog steeds updates voor uit, dus sommige punten zullen later wss nog veranderen.
Maar mijn eerste indrukken:
- De controller is niet zo licht als sommigen lieten blijken, het lijkt me iets zwaarder dan een PS3 controller (met rumblers)
- Het ligt wat vreemd in de hand in het begin, ik kom van een PS3 controller en layout is daar compleet anders.
- Rumbling vind ik maar zwakjes, het is genoeg om te weten dat iets gebeurd, maar het geeft je niet echt feedback.
- De haptic feedback op de touchpads is wel een leuke toevoeging (zeker voor de linkse touchpad die je kan gebruiken als D-Pad)
- Het klikken met de touchpads is relatief luid (het geeft een duidelijke klik, niet een tik geluid zoals PS3 controller)

Als er nog mensen vragen hebben, of tips. Please, do share.

Fototje
Als BSR drinkt .... drinkt IEDEREEN!
Behalve Rha, want Rha is een mietje.

Comments

Hoe marcheert het draadloze gedeelte: bluetooth, receiver, ... ?
    Passen games zich automatisch aan of moet je alles instellen via software?
    Standaard rechargeable batterijen ingebouwd of te vervangen? Op te laden via usb?
    "PRRRT" ©Negev
  • RhaRha
    Wireless is proprietary voor zover ik zie :/

Games pakken wat voor support er is. Dus contoller if possible. Als et keyboard is moet je het meestal zelf instellen wat de bindings moeten zijn.
    Maar sommige games hebben een default profiel gekregen van de developers.

Batterijen: 2xAA niet op te laden in de controller.
    Maar je kan wel spelen via usb zonder batterijen te gebruiken.
    Als BSR drinkt .... drinkt IEDEREEN!
    Behalve Rha, want Rha is een mietje.
    Hmmm, dan houd ik het nog even bij Xbox 360 controllers^^

Voordelen:
    * Relatief goedkope gamepads
    * Draadloze bakjes werken via receiver, plug&play. Tot 8 bakjes per receiver als ik me niet vergis.
    * Games die gamepads ondersteunen, hebben key bindings reeds voorgeprogrameerd staan
    * Ik heb custom batterijen die opladen via mini-usb: (geen gepruts met batterijen, gewoon kabeltje inpluggen en de boel laten opladen)
    "PRRRT" ©Negev
  • K gan denk ik toch ook vo steamcontrollerke kijkn, wanneer gan we nog ke gan drinken in roeslare en kan ik da ne ke komn uittesten?
  • dragon, lat iets weten eh :)
    "PRRRT" -Negev-
  • Ge moe ma zeggen wanneer en we zien wel oe da ke der rake.
Sign In or Register to comment.