Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Powered By:

PC problemen

edited May 2015 in PC Talk
Hey peeps,

Ff verhaaltje doen van wat er gisteren gebeurd is.
Was in alle gemak aan het gamen (GTA5) en kreeg ineens zwart scherm. Beide monitoren gaven aan "check cable" maar hoorde Teamspeak nog wel en zij konden mij ook nog horen. Vervolgens PC maar met de knop uit geschakeld. Dan wou die niet meer booten en gaf die steeds aan "pls select proper boot device". Ik weet niet wat ik daaruit moet maken want als ik hem dan opstart via "boot override" start die nog perfect via SSD. Maar na een SFC te doen gaf die aan dat mijn Windows beschadigd is en niet te herstellen is.

Herinstallatie is wss de boodschap maar ik heb geen idee waar dit vandaan kwam...
Enige hulp/ideeën ?

Drivers zijn redelijk up-to-date.

Specs:
Windows 7 Ultimate 64b (NL - legit)
Intel Core i7-3770K
8GB RAM - 1333
Nvidia Geforce GTX 670 - 4GB GDDR5
ASUS P8Z77-V LX - Z77 (motherboard)
Samsung SSD 120GB (hier sta Windows op geïnstalleerd)

Comments

Geef uwe aan mij en koop ne nieuwe :P
    wss schijf defect.
    ghost doen op nieuwe schijf en dan nog eens sfc proberen.
    "PRRRT" -Negev-
    als je een schijf nodig hebt ter test, ik heb wel iets liggen dat kan dienst doen
    "PRRRT" -Negev-
    gewoon herinstalleren it's mickey soft
  • edited May 2015 Posts: 259
    Wat er ook waarschijnlijk een mogelijkheid is :

- Een SSD moet af en toe es "opgekuist" worden. Alle fabrikanten hebben hiervoor een tooltje waarmee je de bits en bites van je SSD terug goed zet. Als je dat niet eens om de X maanden/weken doet kan je zoiets voorhebben.
    - Laat altijd +/- 10% van je SSD vrij want als je een SSD tot op de laatste bite vol zet (per ongeluk) kan het zijn dat je boot sector om zeep is en dat je gewoon niet meer kan opstarten.
    - Als er nog data op staat die je wil recuperen kan je deze altijd via een andere pc of sata docking bay aansluiten om zo er alles af te kopieren.

De software van Samsung vind je deze pagina :

https://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/html/support/downloads.html

Ik heb een docking bay moest het nodig zijn.
    Ja d8 ik ook al en schijf controlleren nja men ssd mss eens testen maar dat is het dan ook :p en naar mijn weten is een ssd oftwel werkende of kapot niet zo half versleten als met hdd's

Tzal herinstallatie worden denk

Hooo nice tip Pano will do
  • edited May 2015 Posts: 259
    En trouwens je stelling klopt niet, de geheugen modules op een SSD kunnen of tewel niet of wel werken , dat is juist maar de grootste boosdoener is de chipset/controller want daar is meestal meer miserie mee dan met de NAND chips zelf. :) Denk maar aan die reeks van OCZ en Corsair die ineens gewoon stopten met werken en dat het lag aan de firmware van die controller. Heb 2 vrienden die dat voorgehad hebben en ze kregen gewoon een nieuwe van de fabrikant. Ik geloof dat er bij Samsung ook zo een reeks is. Is't een Samsung 820 ?
    nop een Evo 840
    anyway heb onderhand PC opnieuw gëinstalleerd, MBR was fucked denk (en wss ni alleen da), ik kan met men install CD de SSD zien en kon hem verwijderen/formateren maar dan kreeg ik alsnog een melding onderaan dat Windows de schijf niet kon gebruiken, heb dan via CMD -> diskpart -> clean uitgevoerd op men SSD, PC opnieuw gëinstalleerd, ben nu bezig met updates/servicepack/software...

gelukkig staan al mijn games en gegevens op men andere 2 HDD's

Alsnog bedankt voor de tips!
    Evo 840 heeft daar regelmatig last van. Op tijd samsung magician software eens laten lopen
    "The art of war is not to die for your country,
    but to let the other bastard die for his"
    (Tolkien)
    Done gaf aan det er een important firmware update was voor men ssd, die maar ff gedaan, pc is al trg rdy :)

Lang leve dedicated Windows SSD & de mogelijkheid in steam om al je games op een andere schijf te zetten ^^
    :)
Sign In or Register to comment.